ARKISTO

 

REWORK’17 HUIPPUASIANTUNTIJAT


 

Daniel Davis

Daniel Davis

Director of Research, WeWork

Daniel Davis johtaa New Yorkista käsin tutkimusryhmää, joka tutkii ihmisen ja tilan välistä suhdetta WeWork:ssa. Erilaisia laskennan ja koneoppimisen keinoja käyttäen hänen tiiminsä tarkastelee eritoten sitä, miten työpaikka voidaan muotoilla kohentamaan ihmisten onnellisuutta, tuottavuutta ja yhteisöllisyyttä.

Ilkka Halava

Ilkka Halava

Futurist & CEO, Prime Frontier Oy, Future Works Oy

Ilkka Halava (M.Sc. (Econ.), CBC) on futuristi, tulevaisuustutkija, yritysvalmentaja ja Prime Frintier Oy:n sekä Future Works Oy:n toimitusjohtaja. Hän on suomalaisen puhujataivaan kestotähti, asiantunteva ja valovoimainen puhuja, valmentaja, monen organisaation luottosparraaja ja suomalaisen työn asiantuntija.

Henrik Saxborn

Henrik Saxborn

CEO, Castellum AB

Henrik Saxborn on johtanut Castellum AB:ta, yhtä Ruotsin merkittävimmistä kiinteistöyrityksistä, joka on listattu Ruotsin pörssiin, vuodesta 2013. Castellum AB omistaa useita kaupallisia toimisto-, vähittäismyynti-, varasto- ja logistiikkakiinteistöjä. Castellum Next20 innovaatiolabra on edelläkävijä kaupallisen kiinteistön digitalisaatiossa.

Mattias Hansson

Mattias Hansson

COO, Epicenter Stockholm

Mattias Hansson, Epicenter Stockholm -coworking-tilan COO, on entinen Hyper-Islandin ja ABBA The Museumin toimitusjohtaja sekä omistaja. Hän on kirjailija, puhuja ja usean eri alan yrittäjä sekä kokenut johdon ammattilainen. Mattias juonsi 1990-luvulla Skandinavian ensimmäistä TV-ohjelmaa digitaalisesta vallankumouksesta: ”Allt om Internet”.

Tuomas Jaanu

Tuomas Jaanu

CTO & Co-Founder, Humanyze

Tuomas Jaanu on Humanyzen CTO ja yksi alkuperäisistä perustajista. Hän on vastannut sekä datan keruun että analytiikan alustan luomisesta. Tuomaksella on yli 7 vuoden kokemus ihmisanalytiikasta sekä yli 15 vuoden kokemus ohjelmistotuotannosta. Hän saa pian Aalto Yliopistosta tietotekniikan tohtoraatin tutkimuksestaan viestintävälineistä globaalisti jaetuissa projekteissa.
Anna Lindén

Anna Lindén

COO, Mobile Networks, Nokia Oyj

Anna Lindén tuntee laajasti ja syvällisesti globaalin suuryrityksen sielunelämää – sitä mikä tekee yrityksestä menestyjän niin sijoittajan kuin henkilöstönkin näkökulmasta. Annan sydän sykkii tehokkaalle toiminnalle jossa tulosta taotaan yhdessä työssään kukoistavien ja sitä aktiivisesti kehittävien ihmisten kanssa. Roolissaan Nokian työn ja organisaation kehittäjänä Anna uudistaa yhdessä nokialaisten kanssa työnteon tapoja hyödyntäen tosielämän kokemuksista kumpuavia ideoita ja digitalisaation mahdollisuuksia. Tavoitteena on paitsi työn tehokkuuden, myös sen mielekkyyden lisääntyminen.

Jani Nokkanen

Jani Nokkanen

Partner, NREP

Jani Nokkanen on osakas Pohjoismaiden suurimmassa kiinteistösijoituksiin keskittyneessä pääomasijoitusyhtiö NREPissä. Jani johtaa NREPin Suomen toimistoa vastaa NREPin pohjoismaisista rahastoista, sekä Suomessa transaktiotiimistä. Jani toimi ennen NREPiä mm. Boston Consulting Groupissa, jossa hän keräsi kokemusta strategiasta ja yritysrahoituksesta Helsingin ja New Yorkin toimistoissa.

Hanna Karppi

Hanna Karppi

Head of Digital Workplace, Skanska

Hannalla on yli 10 vuoden kokemus viestinnän ja muutosjohtamisen tehtävistä pohjoismaisella ja kansainvälisellä tasolla. Tällä hetkellä hän johtaa Skanska digitaalisen työympäristön kehitystä ja vastaa konsernin sisäisistä digitaalisista viestintäkanavista maailmanlaajuisesti.

Hugo Hélène

Hugo Hélène

Independent Architect & Planning Professional

Hugo on arkkitehti ja lavastesuunnittelija. Valmistuttuaan Ranskassa vuonna 2006 Hugo on asunut ja työskennellyt Ranskassa, Saksassa, Etelä-Afrikassa ja nyt Englannissa. Hakien vaikutteita kulttuureiden eroista ja tekniikkojen risteytyksistä hän piirtää, luo ja asentaa projekteja aina samalla innokkaalla luovuudella.

Mika Pantzar

Mika Pantzar

Professor, Consumer Society Research Centre, University of Helsinki

Helsingin yliopiston professori KTT Mika Pantzar on julkaissut satoja artikkeleita kuluttaja-, teknologia- ja innovaatiotutkimuksen alueilta.  Tämän hetken kiinnostuksen kohteena ovat datatalous sekä uudet massiiviset kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset aineistot, niiden akateeminen ja kaupallinen käyttö.

Kim Baden-Kristensen

Kim Baden-Kristensen

Founder & CEO, Brain +

Kim perusti tanskalaisen aivoharjoitteisiin ja digitaaliseen terapeuttisuuteen keskittyvän Brain+ -yrityksen visionaan auttaa ihmisiä löytämään ja kehittämään aivojansa. Yrittäjänä hän tavoittelee ihmiskunnan mielenterveyden ja kapasiteetin kohentamista tuomalla tieteen eloon sovelletuilla tuotteilla ja palveluilla.

Pontus Kihlman

Pontus Kihlman

(M.Sc. Eng.) Leading Expert in Working Environment Development, Rapal Oy

Pontus on utelias ja idearikas rakennus- ja kiinteistöalan diplomi-inssi, joka on innostunut työn, työpaikkojen ja työhyvinvoinnin kehittämisestä niin että ihmiset voivat viihtyä ja menestyä työssään, ja onnistua muutosprosesseissaan. Työkseen hän tukee johtoa ja auttaa organisaatioita tunnistamaan omia kehittämisen kohteita työympäristöissään sekä tuomaan esille ideoita ja uusia mahdollisuuksia. Pontus on myös Projektiyhdistyksen (SIG-19) Smart Way of Working –verkoston vetäjä.

JUONTAJAT

Reidar Wasenius

Reidar Wasenius

Personal Brainer, BRIIM

Reidar Wasenius on toiminut koulutuksen ja viestinnän parissa Suomessa ja ulkomailla vuodesta 1984. Hänen työnantajiinsa lukeutuvat mm. Nokia, Samsung, Digital Equipment Corporation, TEKES, usea Yleisradion radio- ja televisiokanava, usea kaupallinen media sekä kouluja ja korkeakouluja.
Tällä hetkellä Reidar toimii yrittäjänä ja auttaa aivovalmentajana asiakasyritystensä työntekijöitä pärjäämään paremmin ja saavuttamaan parempia tuloksia töissä.

Ola Sundell

Ola Sundell

Perustaja & toimitusjohtaja, HUB13

Coworking-tilabisnes -yrittäjänä toimiva Ola on jo kymmenen vuoden ajan valmentanut satoja yrittäjiä ja yrityksiä uusien ketterämpien yrittäjyys- ja tuotekehitysmallien soveltamisessa ja tunnetaan niin Suomessa kuin Balttiassakin LEAN startup metodin johtavana asiantuntijana.

REWORK’17 OHJELMA


 

Tiistai 10. lokakuuta – Johda muutosta

Työn tulevaisuus

09:45 – 10:30

Tapahtuman avaus
HUB13 & Kumppanit
Avajaisaamiainen

10:30 – 11:00 
Futurist Keynote: “Työn tulevaisuus: faktaa vai fiktiota?”
Mika Pantzar, Professor, University of Helsinki
– There’s a lot of talk about the future, but what will actually change?
– Realistic expectations
– What can we learn from the past?
* Puhe suomeksi

11:00 – 11:30
International Keynote: “Maximizing work force productivity through mindset and meta-cognition”
Kim Baden-Kristensen, Founder & CEO, Brain+
– Understanding attention and thought processes
– Maximizing productivity by knowing how our brain works

11:30 – 12:00
International Keynote: “People Analytics: Data, Results, and the Future of Work”
Tuomas Jaanu, CTO & Co-Founder, Humanyze
– What data and tools are available to measure people and space?
– Review people analytics case studies focused on space change
– Discuss the future of people analytics and the workplace

12:00 – 13:30

LOUNASTAUKO

REWORK 4.0

12:30 – 12: 45
“How mental wellbeing increases productivity”
Jens Alderin, Customer Success Manager, Hintsa Performance

12:45 – 13:00
“How physical wellbeing increases productivity”
Taneli Rantala, CEO & Coach, Lifted

13:00 – 13:15
“How a balanced diet increases productivity”
Tuomas Teinilä, CEO, Via Esca Oy

13:15 – 13:30
“How right timed and personalized wellness coaching increases productivity”
Petteri Paakkunainen, Partner, Movendos

Työn tulevaisuus

13:30 – 14:00
Productive Conversation: “The positive and negative effects of the gig economy”
In the discussion
Peter Sazonov, Founder & CEO, Treamer
Mika Pantzar, Professor, University of Helsinki
Kristiina MäkeläProfessor, Aalto University, School of Economics
Moderating Reidar WaseniusPersonal Brainer, BRIIM

14:00 – 14:20
Case study: “Future work identity”
Marjaana Toiminen
Co-Founder, MindMill Networks
– Ten thesis on the birth of new work, the changes in companies and the opportunities of an individual in the transition of work
– How to change the course of the generation at risk?

14:20 – 14:50
Keynote: “The engaged and productive workforce”
Anna Lindén, COO, Mobile Networks, Nokia Oyj
– Combining productivity and enjoyable work, making use of the best ideas in your company
– Engaging workers to contribute to a better and more efficient working environment
– Building productivity through values, a strong company culture and digitalisation
– Making a lasting mark in your company culture

14:50 – 15:20
Kahvitauko

15:20 – 15:50
Keynote: Digital Workplace – optimized and engaged workforce
Hanna Karppi, Head of Digital workplace, Skanska
– Unifying a global workforce with a digital workplace
– Creating a productive “countryless” workforce

15:50 – 16:00
“Interactive Afterworks”
Ola Sundell & Reidar Wasenius
– Questions, answers and opinions

16:00 – 18:00
Verkostoitumista ja afterwork juomat

Keskiviikko 11. lokakuuta – Johda tilaa

 

Tilan tulevaisuus

08:30 – 09:00
Tapahtuman avaus
HUB13 & Kumppanit
Avajaisaamiainen

09:00 – 09:30
Keynote: “Waste of space – is that the case? What does global data tell us?”
Pontus Kihlman, Leading expert in working environment development, Rapal Oy
– A look at space utilization data from offices around the world
– How well are space concepts optimized in light of research results
– Workplace strategies to support modern ways of working

09:30 – 10:00
International Keynote: “Increasing productivity with office trends”
Hugo Hélène, Independent Architect & Planning Professional
– Hot desk, movable desk, super desk, goodbye desk?
– Which trends are worth investing in and how to implement them

10:00 – 10:30
Kahvitauko 

10:30 – 10:50
Keynote: “Ways to add value in office properties”
Jani Nokkanen
, Partner, NREP
– Turning old buildings into attractive commercial property
– Finding profit in existing space
– NREP case study: This is how it’s done

10:50 – 11:20
International Keynote: Delivering high-quality workplaces at a global scale
Daniel Davis
, Director of Product Research, WeWork
– How WeWork opened over 100 locations in only 7 years
– The research process driving key design choices
– What WeWork’s success means for the building industry as a whole

11:20 – 11:30
Sana kumppaneiltamme:
Suomen Yliopistokiinteistöt Oy

11:30 – 12:50

LOUNASTAUKO

REWORK 4.0

11:50 – 12:05
“Collecting data to optimise space management”
Vladislav Jumppanen, CEO, Polku Innovations 

12:05 – 12:20
“Collecting data to optimise your workers wellbeing”
Mikko Ruokojoki, CEO, Vibemetrics

12:20 – 12:35
“Collecting data to optimise your workers activity”
Arto Pesola, LitT, Fibion Oy

12:35 – 12:50
“Collecting data to optimise your workers health”
Aslak De Silva, Chief Revenue Officer, Naava

Tilan tulevaisuus

12:50 – 13:20
International Keynote: “Business models – Out with the old, in with the new”
Henrik Saxborn
, CEO, Castellum AB
– New technology entails new possibilities and concrete changes for our daily working lives
– By understanding the tenant employees we can develop new services
– Use resources more efficiently
– Create new possibilities through collaboration

13:20 – 13:50
Productive Conversation: “Finnish Coworking Market – Hot or Not?”
In the discussion
Klaus Koponen, Regional Vice President, Regus
Karri Hautanen, Marketing Director, Technopolis
Benjamin Kalliola, Real Estate Developer, Varma
Moderating Ola Sundell, CEO, Hub13

13:50 – 14:20
Productive Conversation: “Global Coworking Market – Hot or Not?”
In the discussion
Daniel Davis, Director of Product Research, WeWork
Mattias Hansson, COO, Epicenter Stockholm
Ivan Brkljac, Project Leader, Mokrin House
Moderating Ola Sundell, CEO, Hub13

14:20 – 14:50
Kahvitauko

14:50 – 15:20
International Keynote: “Workplace enhancements – how far can you take it”
Mattias Hansson, COO, Epicenter Stockholm
– How far towards services will spaces have to shift to stay attractive?
– Will these changes in customer preference last?

15:20 – 15:50
Closing Keynote: “Dystopiasta realistiseen utopiaan”
Ilkka Halava, CEO, CBC, Futurist
– Mitä jos ihmisen tarkoitus ei olekkaan vain käydä töissä, maksaa asuntolainaa ja kuolla nuorena?
– Optimistinen visio työn tulevaisuudesta realistin silmin
* Puhe suomeksi

15:50 – 16:30
Lopetus

Tilaa uutiskirjeemme

Kuule ensimmäisten joukossa tulevaisuuden toimistojen ja REWORK-tapahtuman viimeisimmät uutiset sekä saa sähköpostiisi tapahtuman blogi-päivitykset ja erityistajouksia!

You have Successfully Subscribed!